søndag den 11. april 2010

Weekendglæder

Jeg er lige kommet hjem fra fødselsdagsbrunch hos min svoger - meget mæt og med meget ondt i min gump af 2 * 2 timer i bil. Av, av, av... Men hyggeligt, det var det! Det er nu en god måde at bruge sin weekend på.
I går var en underlig dag. Halvdelen af den var ret aktiv fra min side af - jeg fik skrevet lidt på mit speciale selvom det var lørdag (og jeg er ellers rigtig god til at holde weekenderne fri for ikke at få økuller før tid) og set en film, som jeg havde planlagt at hygge mig med. Den anden halvdel af weekenden var knap så produktiv. Jeg havde et par timer hvor jeg kedede mig noget så gudsjammerligt - sådan rigtig 5-årig-agtigt. Der var bare ingenting der kunne hjælpe på det, og jeg kunne hverken overskue at få skrevet de sidste jobansøgninger eller at få strøget noget stof, som jeg skal bruge i morgen aften til syklub.
Erch. Jeg hader at kede mig! Jeg bliver utålmodig og pivet og virkelig ynkelig at høre på. Det sker heldigvis ikke så tit - og konen kom to my rescue med hjemmelavede pandekager. Til aftensmad! Yay...
Prøv lige at se her - jeg splattede nogle frosne hindbær ud, og tøede dem op (- min ven Blender er desværre ikke iblandt os mere - den er kommet i blender-himlen, og derfor må jeg helt selv og helt manuelt liquify'e dem, og det gik også ret godt), og lavede på den måde noget syltetøjs-coulis-værk. Man skal ikke undervurdere the power of forks. Jeg synes nemlig godt at pandekager med sukker eller almindelig syltetøj kan blive alt for sødt, så sådan nogle usødede bær er bare helt perfekt for mig til søde pandekager.
Derfor endte min lørdag også på en ret positiv måde - jeg tror ikke, at det er muligt at være smågnaven når der er pandekager.

- weekend relaxation, weekday work,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.