fredag den 16. april 2010

Inked In

Jeg er tovligt tosset med tatoveringer. Jeg har fem selv og skal om 1½ måned have lavet to nye, og jeg glæder mig som et lille barn! Det bliver ultimativt cool! Det bliver mine første tatoveringer med farver (I know!), og de bliver rigtig fine - har planlagt dem i meget lang tid efterhånden.
I dag kommer det dog ikke til at handle om tatoveringer der allerede sidder på mig, men derimod om tatoveringer i bogform. Jeg elsker fotobøger, og Taschen laver nogle rigtig flotte nogle der også er til at betale. Har et lille udvalg derhjemme, og den her er en af mine absolutte farvoritter. Den er tonsertyk og har kostet et flad 100-krone (Taschen-serierne er i næsten alle bogbutikker, ellers har de også en rigtig fin hjemmeside hvor man kan se deres kæmpestore udvalg) - og jeg bliver meget inspireret og får mange gode, nye idéer af at kigge i den.
Udover en butt-load af billeder, så fortæller bogen også historien om tatoveringskunsten op igennem tiden og i forskellige kulturer. Derfor er der også både tegninger og fotos af mange forskellige stilarter af tatoveringer - helt fra de tidligste stammetatoveringer til de nyeste masseproducerede.
Jeg har taget nogle billeder af nogle af mine farvoritter, som jeg synes skal have lov til at stå lidt for sig selv herunder:
Er de ikke bare fine? Som I kan se har jeg valgt nogle af de nyeste (og mest farvestrålende) ud, for dem går jeg altså godt nok nogle gange bagover af bar' benovelse over. Der er nok lige en dags tid eller to til jeg skal have lavet en dillerkrave, eller for den sags skyld nipple stars, men jeg er helt vild med stilen og med kvaliteten i tegningerne.
Der er forresten også tatoveringer fra Danmark med i bogen - jeg kan ikke huske om jeg har set andre end Nyhavnstatoveringer (og jo, det er et begreb!), men de er der!
Når jeg kigger i den her bog kan jeg endnu mindre vente til om 1½ måned - og det er altså ikke fordi tålmodigheden på lige præcis dét punkt er for stor i forvejen - så jeg har givet mig selv karantæne fra bogen på ubestemt tid. Men blogning tæller jo ikke med, vel? Og jeg blev jo nødt til at kigge i den for at finde ud af hvilke billeder jeg skulle smide med her, ikke? Right? Right?

- og så har jeg forresten... ehrm... en veninde (ja, lad os sige det) som lige er blevet indkaldt til sin allerførste jobsamtale på tirsdag, som gerne vil have at I krydser fingre for mig hende,
Mille.

5 kommentarer:

  1. Ih, hvor er de fine. :) Glæder mig til det er min tur.
    Og held og lykke med jobsamtalen. Husk og skriv, hvordan det er gået (Who am i kidding, selvfølgelig kommer den til at gå godt) :D

    SvarSlet
  2. Mange tak :) Hvad skal du have lavet? Jeg lægger selvfølgelig billeder herind, når jeg engang får lavet mine nye. Og mange tak for de krydsede fingre - dem sender jeg videre til... veninden... :D

    SvarSlet
  3. Jamen har flere i tankerne, men ikke sådan helt i detaljer endnu. Men jeg skal på en eller anden måde have noget med min mormor, og så har jeg også tænkt på mit navn. Fordi jeg er opkaldt efter min fars bedste ven, som døde af kræft kort før jeg blev født, og derfor skulle jeg opkaldes efter ham. Men helt præcist hvordan og hvor har jeg ikke fundet ud af endnu, så venter til jeg er helt sikker.
    Glæder mig til at se dem. Og til at høre om *host* veninden *host* klarer den .. :)

    SvarSlet
  4. Jeg krydser alt hvad der krydses kan, selvom om jeg er ret sikker på at det ikke er nødvendigt :)

    SvarSlet
  5. Mange tak :) Lidt ekstra held kan altid bruges - jeg skal nok skrve opdateringer herinde når jeg ved mere!

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.