lørdag den 24. april 2010

Mmm... Rainbow

En kort, kort overgang kunne man købe Skittles everywhere i Danmark. Det var lidt ligesom Urge-sodavand. Pludselig var det der, og pludselig var det væk igen. Forskellen på Skittles og Urge er selvfølgelig at Urge var skidengrønt og Skittles er all the colours of the rainbow (- og at det ene er en sodavand og det andet er slik, og så videre...).
Da Skittles var i Danmark var jeg helt vild med dem og med reklamerne. Dinosauruser, regnbuer, Skittles der faldt ned og spirede - og så sloganet! "Taste the rainbow"! Jeg var vild efter at smage sådan en regnbue - det billede passede lige ind i min børnefantasi.
Og nu er jeg helt vild med Skittles - og de er ret så umulige at støve op indenfor landets grænser. En gang i mellem har supermarkeder dem på "tilbud" når de - gerne op til præsidentvalg eller Super Bowl - har special american-uge (dvs. "Prøv at se - vi har både peanutbutter, marshmellows og Coca Cola - og skal du så ikke have burgers i aften?! American Style!! Det tror vi nok, du skal. Yiiii-haaar!" - "Erhm, har I ikke dét udvalg hver eneste uge?" - "Æææh... Joooee.... Men nu har vi også *rode rode rode* *smider ketchup og skumfiduser hid og did* AHA! Skittles!!")
Anywho - I like me ma' Skittles, og jeg kan ikke vente på at diverse supermarkedskæder får den ganske geniale og helt enestående idé at lave amerikaner-uge. Derfor fik jeg i en lang overgang Skittles sendt hjem fra London af en come-to-be-cyber-veninde of mine (yes, her again), og nu har jeg en veninde der læser et år i USA, som er sød at provide mig. Og så køber jeg selvfølgelig selv import-mange med hjem når jeg er abroad. None the less, så er det dd. lykkedes mig at løbe tør - igen! Derfor kommer her en lille memorial over all Skittles past (indsæt selv trist hornmusik):
- jeg vil godt lige med det samme sige, at den usandsynligt grimme bordplade altså ikke er min. Det er mit cubicle-bord ude på engelsk-bib - for sådan nogle Skittles, de er nemlig også rigtig gode til specialeskrivningsforkælelse. Og hvor fine er de lige? Mine smagsyndlings er de lilla, skarpt efterfulgt af de røde, men jeg synes at de gule og de grønne er de pæneste. Og jeg ved godt at det er super tøset at overveje farverne på ens slik, men nu har jeg helt dårlig samvittighed over at de orange ikke er nævnt i nogle af kategorierne... I like you too, orange ones!
Problemet er dog, at nu hvor jeg mere eller mindre bevidst (*host host*) er kommet til at kværne min sidste pakke Skittles, så skal jeg bruge noget ny snack-værk. Jeg har allerede forsøgt at kaste mig over chokolade, men det er ikke et forhold jeg er gå nogle steder. Jeg bliver sært hurtigt afhængig, og må skære ned for ikke at finde mig selv gemt væk omme bag en uni-trappe med chokolade i hele skærmen og et skyldigt blik i øjnene. Jeg er af en eller anden bizar grund blevet sært fascineret af de dér Wasa-færdiglavede-knækbrød-med-smørreost - dem kan man også få hos min ny bedste-ven, vending maschine - men jeg er ikke helt sikker på, om det er noget jeg rent faktisk har lyst til at byde mig selv?

Rest in Peace, Skittles,
Mille.

8 kommentarer:

  1. Skittles er virkelig fine :P Dog er det en af de (meget) få typer af slik jeg ikke spiser. Jeg troede engang det var m&m's, og jeg blev så skuffet. Hehe. Måske det er den oplevelse der gør at jeg ikke spiser dem idag :P

    SvarSlet
  2. Haha, jeg havde en (næsten) omvendt "oplevelse": Jeg havde Skittles og Reece's Pieces i en skål sammen, og fik en Piece som jeg troede var en Skittle - og så var den helt creamy... Ret sært :D Forventning betyder altså meget!
    Men fine, det er de! ;)

    Mille.

    SvarSlet
  3. åhr elsker skittles :) total yndlings slik. Vi kan heldigvis få dem i den lokale superbest og en enkelt slikbutik her i aalborg

    SvarSlet
  4. Lucky you!
    Jeg har en enkelt gang eller to set dem i "min" SuperBest - og så koster de omkring 25-30 kroner for en pose (på størrelse med M&M'poserne). I England kan man sagtens være heldig at finde dem for 1 £ - og så går nærrigpinden lidt i mig :D Heldigvis vinder slikmunds-delen (hmm... madøre-delen?) overraskende ofte, og så kommer der Skittles med hjem alligevel :D

    Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der ekser helt ud over Skittles!

    Mille.

    SvarSlet
  5. Kender du Spree? Det er bare lige for at gøre dig afhængig af endnu en farvefyldt lækkerhed man ikke kan købe i Danmark (har ihvertfald ikke set dem nogen steder endnu) : http://en.wikipedia.org/wiki/Spree_%28candy%29

    SvarSlet
  6. Nej, jeg kender ikke Spree, men jeg vil straks undersøge det og starte en afhængighed :D

    Mille.

    SvarSlet
  7. Jeg elsker også mine Skittles, og fandt for nylig ud af at du kan købe Skittles i DK!! Hvis du bor i KBH kan du købe dem i butik, hvis du bor længere væk over nettet fra dansk webbutik:
    http://scarlettswonderland.blogspot.com/2010/02/abigails.html

    Happy Skittles shopping!!

    SvarSlet
  8. Jeg bor i Odense, men vil da kigge videre over nettet - vidste ikke at det var en mulighed. Men det er selvfølgelig heller ikke dårligt at have en undskyldning for at tage til London i ny og næ ;)
    Meld dig endelig til som fast læser, hvis du har lyst - jeg kigger forbi din blog med det samme :)

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.