mandag den 5. april 2010

Åh, Forår...

Altså...
Nu havde jeg lige tænkt mig at lave et forårsindlæg - en slags making-up-for det faktum at jeg ikke har kunnet finde nogle vintergækker eller erantis eller krokusser (tihi), og så sniger foråret sig op på mig i al sin herlige mangfoldighed. Jeg havde fundet en fin, fin busk-tingest herude på uni der så noget så fredelig ud i al sin grønhed, og med et fiskebassin i baggrunden og sol på himlen og alting.
Og tror I så ikke at der er en fugl - en ordentlig motherfrogger - der har besluttet sig for at falde ned midt i den pladask død? Adder, adder, adder... Døde fugle hører altså ikke til på bloggen - dem bliver man ikke glad af!
Derfor kommer her et indlæg om noget ganske andet. Nemlig oldschool (okay, måske bare gammeldags...) dekorationer.
Jeg er lidt af en samlertosse, men når man ikke har nogle penge bliver samlermanien på et meget lille sted. However, loppemarkeder og genbrugshaller er min legeplads, og jeg er ret vild med det her træfad som vi har fundet i en DanMission i Odense ( og som BTW har en inskription bagpå - det er åbenbart malet og givet til en vis Inge(r?) (eller var det Grete...) i anledning af hendes 50-års fødselsdag, back in the days of yore). Jeg ved godt at det i sig selv er ret så kikset og lugter lidt af slidt væg-til-væg-berber, juleplatter og malerier med rådyr en masse, men når det står alene og blandt nyere og knap så hengemte ting, så er det faktisk ret fint.
"I virkeligheden" er det meningen at det skal hænge på væggen - men mormor er jeg alligevel ikke blevet endnu. Det får lov til at stå som det fad det nu engang er, istedet for at blive hængt op som en psedu-undskyldning for et maleri. Et fad er et fad er et fad.
Og hvem bliver ikke glad af blomster? Omend de er så malet på - nu, hvor naturen ikke vil lege pænt. Jeg synes i hvert fald at det har sin charme - også selvom jeg ikke rigtig kan få mig selv til at lægge noget på det - så ville man jo skjule blomsterne!

natur >< kultur, perchance?,
Mille.

2 kommentarer:

  1. Uh jeg elsker selv gamle ting og sager! Genbrugsbutikker og loppemarkeder, se det er mit modemekka :)

    SvarSlet
  2. Man kan også bare være heldig at finde nogle rigtig fine ting! Det er ALT for længe siden jeg har været på marked el. lign. - må snart afsted igen!

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.