torsdag den 8. april 2010

Hunger Bug

Lige for tiden har jeg en ginormous appetit - der er meget mad jeg har lyst til, og jeg har lyst til det i absurd store mængder. Det bliver dog ikke til så meget i praksis, for universitetet har ikke det største udvalg af mad-Mille-har-lyst-til. Fra kantinen fortærer jeg mest scones og vanillekaffe. Big whup...
En sjælden gang i mellem går jeg amok i deres frokostbuffet - man kan være heldig at få sig en god tallerken mad (jeg plejer at fylde den med salat, masser af feta, soltørrede tomater, artiskokhjerter, crouton'er og godt med dressing eller med forskelligt brød, salami og brie) for en 20-krone. Det er da til at holde ud!
However, det er ikke ret tit at frokostbuffeen stemmer overens med min appetit. Overraskende tit består den af en varm ret med hakket oksekød (my arch-nemesis), salat uden sjove ting til og koldt bord med sære oste og frygteligt meget sild.
Så er det godt at det dog ikke er al min tid jeg bruger derude på Rustenborg (- googl SDU Odense hvis I ikke er bekendt med hverken stedet eller tilnavnet - så bliver I straks klogere). Herhjemme er det nemlig mig selv der bestemmer hvad jeg har lyst til at spise, nå!
Her er en fin, fin meget hurtig, ret lækker rejesalat jeg fik bikset sammen en aften i sidste weekend, hvor jeg var alene hjemme hele weekenden fordi jeg havde sy-kursus, og konen var fortrukket til sydfyn. Yummo!
Rejer, feta, avokado, mere feta og en awesome dressing af creme fraiche, rød kaviar, citronsaft + skal, olie, frisk og hakket chili, salt og peber. Dét er bare go' mam! Og hvor er det bare fint, med den grønne farve fra avokadoen, de lyserøde nuancer fra rejerne og kaviaren og det helt, helt hvide fra fetaen... Jeg ville have kommet nogle peberfrugter og nogle artiskokhjerter i også, men jeg var doven og brugte kun hvad vi havde af goodies i hytten.
Hov - og så noget helt andet! Fuldstændigt! I dag har jeg hørt det bedste udtryk, ever! Procrastilaxing. Hvor cool er det lige? Altså en sammensmeltning af procrastinating ("at overspringshandle") og relaxing ("at slappe af") - det er sådan nogle ord der burde findes flere af, når man sidder med næsen i speciale og jobansøgninger dagen lang!

- procrasti-cooking,
Mille.

2 kommentarer:

  1. Årh den dejligste ret! Jeg elsker avokado:)

    www.blikfanget.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg kunne leve af det! Det er bare godt til ALTING! (Altså, næsten...) ;)

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.