lørdag den 10. april 2010

Penguin Madness

Jeg er gået helt sy-amok.
Jeg har stadig gang i mit projekt fra sy-weekenden sidst i marts, mangler knapper i det meget hemmelige Secret Project her på bloggen, og så har jeg fundet det allerfineste pingvinstof, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre med. Jeg blev bare nødt til at købe et stykke af det, for det var så fint, så fint at jeg ikke kunne gå ud af butikken og aldrig se det igen.
Problemet er bare lidt, at jeg er ret meget for gammel til at gå med pingvinprint. Derfor er det ikke helt åbentlyst hvad jeg skal finde på med det. Her er min tankeproces - sat op så linært som min tankeproces nu overhovedet kan sættes op. Jeg er faktisk ret stolt over mig selv og mine tanke-udretningsevner:
1 - Jeg kunne lave en pingvin. En meta-pingvin - pingvin af pingvin. Men jeg kan ikke finde ud af om det er for meget meta at lægge på skuldrene af én stakkels pingvin, og om hele universet går i cirkel og opsuger sig selv af ren og skær forvirring over konceptet. og hvad skulle jeg overhovedet bruge en pingvin til? Pingvin-pingvin er altså out.
2 - Jeg kunne være ligeglad med at jeg er omkring 20 år for gammel til pingvinprint og så mig selv en nederdel. Den her idé skyder lidt sig selv ned, ikke? Jeg kan på ingen måde finde ud af hvordan jeg skulle få Mille-i-pingvinprint til at se bare nogenlunde voksen ud. Især med fremtidig gymnasiejob i (forhåbentlig) sigte. Det har Mille-uden-pingvinprint nok problemer med as it is.
3 - Jeg kunne sy en kjole til en youngin' - evt. min veninde Silles pige. Se, børn i den alder kan pull off the penguin! Mig, not so much.
4 - Jeg kunne sy en petroleumsfarvet spencer/nederdel of sorts til mig selv, og bruge pingvinstoffet til en lomme oder so. På den måde er der pingvin, men ikke for meget, og jeg kommer ikke til at ligne en forvokset femårig. Problemet er så bare, hvad jeg skal gøre med de resterende 1,40 cm pingvinstof?
5 - Kombinér punkt 3 og punkt 4 i min ret så linært beskrevne tankegang. Pros: alt stoffet bliver udnyttet, og jeg får lov til at udleve min indre syerske. Cons: risiko for matchy-match, plus - velmente hjemmelavede gaver bliver ikke altid hverken specielt vellykkede eller specielt velkomne. Det er jeg ikke sikker på at mit ego kan tage.
Jeg har brug for blogverdenen i mit pingvindilemma - hvad skal jeg gøre med mit pingvinstof? Hvad havde I gjort? Jeg har endda købt noget fint, fint æggeskalsfarvet foerstof og alting... Mangler bare idéerne...

- hvor mange gange kan man skrive "pingvin" i ét indlæg?,
Mille.

8 kommentarer:

  1. Jeg synes du skal kombinere 3 og 4. :)
    Og tror du har sat rekorden for hvor mange gange man kan sige/skrive pingvin i et indlæg. :D

    SvarSlet
  2. Haha, Mille du har en fed skrivestil :D
    Hvad med at lave et indkøbsnet evt? Ellers synes jeg også kombinationen af 3 og 4 er en god ide. Det kunne også være meget cool som pudebetræk, måske bare til en enkel pude og så nogle andre puder i ensfarvet stof eller noget der ikke er så "pingvin'ish".

    SvarSlet
  3. Anja - Mange tak :) Jeg prøver ;) Nogle gange kommer tankerne bare ud på en ret så knudret måde, men jeg er glad når det fungerer :) (+ excellent use of "pingvin'ish"!)

    Bente + Anja - Jeg hælder også selv mest til 3+4 - men et net er faktisk ikke en helt dårlig idé...

    Bente - Hvis ikke jeg har slået rekorden endnu, så kommer der lige et par stykker til hér: pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin, pingvin... :D

    SvarSlet
  4. Uha, et indkøbsnet er da heller ikke en dårlig idé. Eller måske et quilttæppe? Med firkanter af pingviner og måske noget blåt stof som de andre firkanter. :D

    SvarSlet
  5. Ved du hvad, jeg er faktisk ved at lave et quiltet tæppe allerede - det skal være 55 gange 35 tern á 4*4 cm - der er lige under 2000 tern :) Men det går meeeeeget langsomt for sig - jeg laver et enkelt tern her og der når jeg får lyst og tid, så et bliver nok først færdig om en 10 års tid :D Det bliver lavet i grønne nuancer :)

    SvarSlet
  6. Okay, 4 * 4 cm er måske også en smule småt oder was? Lavede et med min mor engang med blomster som det ene og striber som det andet, og det tog ikke mere end et par dage (selvfølgelig ikke HELE dage, men you know, what i mean :D ) Der var ternene vist også noget større.

    SvarSlet
  7. Det er rigtig, rigtig småt - jeg har indtil videre:
    Fået skåret EN MILLIRD (eller 2000) 4*4-tern ud i pap.
    Fået skåret ligeså mange 5,5*5,5-tern ud i 12-14 forskellige slags stof.
    Riet alle stofternene fast på papternene.
    Fundet ud af design etc.
    Og fået syet omkring 20 større firkanter af 2*2 tern som skal danne en ensfarvet bort (når jeg altså er færdig med dem) rundt midt i tæppet. Jeg har været i gang on and off og bare imens jeg ser TV siden jeg skrev bacheloropgave - dvs. i 3 år nu til sommer. Godt, at jeg ikke har travlt :D Nørkler bare med det for hyggens skyld - men det tager godt nok en evighed at sy det hele sammen i hånden...

    SvarSlet
  8. Haha! 3 år?! :D Hehe, but goood luck with it! :D

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.