torsdag den 20. maj 2010

May-Googles

Alrighty, my lovely peeps! Det er den tid på måneden igen - the time for: Google-tastic! Denne måneds søgeord har været mange, sære og helt fantastiske! Og jeg vil, som altid, førsøge at enten forklare dem eller at hjælpe de stakkels søgere videre til noget de rent faktisk kan bruge, så de ikke strander på mine ramblings.
Altså:

1 - "Hyggefarver"
Jeg vil være helt ærlig og sige, at jeg absolut ingen anelse har om, hvad hyggefarver kan være - the colour of… cakes? Blankies? Tea and cuddle?

2 - "Sidneylise muffin halskæde"/"Muffin halskæde" * 2 (den ene af gangene er fra Sverige)/"Muffin øreringe"/"tegnet muffin"/"Lækre muffins med top"
Again with the cup cakes? Alrigt, vi tager dem fra en ende af! I det mindste får jeg star-credit på nogle af muffin-søgningerne - mange tak for det, Sidney Lise! For halskæder og andet smykkegøjl med muffins, se April-Googles-indlægget. Jeg har smidt frygeligt mange e-bay-links på. En tegnet muffin kan I se her:
(Thank you, thank you - hold the applause!)
Og ellers kan i checke dét her link - de er noget bedre end mine ubehjælpsomme paint-egenskaber.
Mht. "lækre muffins"-søgningen, så har jeg lige tre spørgsmål: hvem ville søge på/publicere ulækre muffins? Og hvor starter toppen på en muffin? Og hvordan laver man en muffin uden top? Vil der ikke altid være en øverste del på en muffin, der vil fungere som den tekniske "top"? (Det var vidst fire spørgsmål, but I really don't get it!)

3 - "Skildpaddemousse med daim"
Det er ikke fordi den her søgning i sig selv er underlig eller specialet bemærkelsesværdig, hvis ikke det var fordi at den er endt I indlægget "Trendsætter", og at jeg aldrig har skrevet noget om skildpaddemousse (hverken med eller uden Daim) - why, Google?

4 - "Knoppers Hanuta hvem kom først"
Ah ja, det ældgamle spørgsmål om hanutaen og knoppersen... - et madøres version af "høne vs. æg"-diskutionen. The power of Google tells me, at Knoppers er fra 1983 og at Hanuta har været på det tyske marked siden 1959. Jeg kunne ikke se hvornår de er fra, men det kunne godt være én af de der ting, tyskerne har været ret meget på forkant med. Og det siger jeg ikke kun fordi, de tyske Wikipedia-sider var de første der dukkede op, men også fordi jeg er dybt forudindtaget mht. tyskere.

5 - "Øl"/"Smøg"/"Cigaret"
Det lyder som en god fest - nu mangler vi bare én der kan søge efter vodka-martini, SingStar og chips med dip. Desværre har jeg hverken skrevet om øl eller smøger før. Hvis I vil ha' øl kan jeg henvise Jer til min veninde Lenes supersjove blog, og hvis I vil ha' smøger kan I se her:
(Pic = natsherman.com)
Narj, hvor er de fine! Og farverige! (- og nej, jeg opfordrer aldeles ikke til at begynde at ryge bare fordi cigaretterne er fine!)
Jeg købte engang nogle der lignede på Gran Canaria - de hed Orchideas or some such. De var I hvert fald møgelendige, men meget festlige at se på. Guldfilter og pastelfarver for alle pengene.

6 - "Strikket varmer til bodumkande"
Whaddaya know? Der er rent faktisk efterspørgsel efter kaffesokkerne…

7 - "Uffe Buchard" * en milliard
Erhm… Ja… Jeg havde måske et lille rant imod Uffe for et stykke tid siden. Siden er jeg blevet bombarderet med Uffe-searches. Der er åbenbart ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg har fået masser af uploads af det. Mange tak for læserne, Uffe. Gør det ikke ondt på dig? Sådan, hele vejen igennem?

8 - "Kill that chicken"
Yes! Do!! Jeg håber ikke at googleren kom her for at få tips til hvordan man gør - jeg ved kun hvad mine hønsesko har fortalt mig - hvis jeg husker korrekt er det noget med en skarp køkkenkniv og noget solskin…

9 - "Op under kjolen"
What?! Det får I altså hverken links eller billeder til! Eller fremtidige blogindslag, for den skyld. Her er kun the occasional accidental side-boob!

That's it for denne gang. Stay tuned for flere mere eller mindre forklarlige google-søgninger!

- googlin' and tunin',
Mille.

2 kommentarer:

  1. åhr det er altså sjovt at hvad google siger man skriver om :) umm skildpaddemousse, det må jeg snart lave igen

    SvarSlet
  2. Google er nemlig rigtig sjov - fantastisk opfindelse, det der keyword-analysis-noget :D

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.