onsdag den 5. maj 2010

Reverdie

Nu er det altså for alvor blevet forår - det er ikke kun spejdertosserne der render rundt med alt for lidt tøj på, og som er mistænkeligt glade i deres khakishorts mere. Jeg trækker også i næsten-sommertøjet og melder mig i koret af de snarligt halsbetændelsesramte. Man må tage det sure med det søde. Har jeg hørt.
Anywho - med min proklamering af forårets endelige komme ville jeg egentligt bare lave en fin overgang til at komme til at snakke om noget grønt. Så elegant kanjeg nemlig være. Hvis jeg så ellers bare kunne holde mig til ét emne ad gange, og lade tankestrømmenvandfaldet blive hjemme. Altså. Grønt. Fordi det er forår. Yes.
Jeg har købt mig den her fine, fine grønne håndtaske fra Fiorelli (det er forresten skyggen af mit yndige korpus der pryder billedet...). Jeg er helt skudt i den flaskegrønne farve, og jeg synes at den står rigtig fint til den mintgrønne. Grøn er altså bare en af mine alltime favourite farver - og så går den til næsten alting (synes jeg i hvert fald...). Tasken er af ret kraftig læder, har kostet en formue og jeg elsker den meget højt. Og så bruger jeg den aldrig. "Why?", you may ask. Well, primært fordi den er for lille til at jeg kan slæbe alt mit skrammel med. Og så fordi jeg ikke er helt sikker på, hvornår det er meningen at man skal bruge en håndtaske. Jeg tror ikke at jeg var der, den dag på kvindekurset.
Hvornår er det ikke passende at skulle have pung, mobil, iPod, en bog, nogle breathmints, kuglepenne plus det løse med, men hvor man samtidig har mulighed for konstant at holde en taske i hånden? Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor der bliver lavet andet end kæmpetasker og kuverttasker. Kuvertasker til fancy occasions og fester, og kæmpetasker til alt det andet.
Men altså - fin er den. Også selvom en gennemsnitspris pr. brugsgang indtil videre må ligge på omkring 200 kroner... Foeret er forresten ligeså fint. Det er brunt med orange tegninger af blomster og blade - og jeg elsker orange af et godt hjerte. Jeg er især vild med den når den er sammen med nogle rigtig retro-agtige 70'er-farver. Jeg er helt solgt...

Jeg ville ønske at jeg var bedre til at få den brugt. Hvornår bruger I håndtasker i den størrelse? Er det bare mig, der er sær?

- håndtaske 101,
Mille.

P.S.: Jeg har lavet lidt om i etiketterne herinde. Jeg var ved at drukne i dem. Nu er det simplificeret lidt - jeg håber at I kan lide det :)

6 kommentarer:

  1. Ejj, hvor er den fin... Er også helt vild med sådan en dyb grøn.
    Den ville dog nok ikke passe sååå godt til de famøse palliet sko :)

    XOXO
    onslowcrescent

    SvarSlet
  2. Haha, nej det kan være at du har ret i det :D Det skal vist være i et "lad os blande alle teksturer og kvaliteter EVER sammen"-outfit - og det er jeg ikke helt sikker på at jeg er klar til ;)

    Mille.

    SvarSlet
  3. Det hedder at være åbensindet (eller kikset)... :)

    SvarSlet
  4. It's a fine, fine line... :D

    SvarSlet
  5. Hej Mille!

    Jeg tænkte om jeg kunne sende dig en mail. Det handler om noget du har blogget om før "hint" "hint" du kan evt. maile mig på designerkiosken@gmail.com
    Jeg har et lille tilbud til dig :)

    Mvh. Allan

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.