søndag den 21. marts 2010

Secret Project Meets Bump on the Road

Nu er jeg nået så langt som jeg kan, med mit hemmelige projekt. Fra nu af giver syopskriften nemlig ikke mening mere.
Fra nu af har Burda-damerne røget sig en gevaldig bønne før de skrev noget ned - det er fuldstændig sort, det der står! Hvis jeg skulle følge den dumme opskrift, så skulle jeg få et firkantet stykke stof til at have fem sider. Det er jo helt gokkelok...
Derfor tager jeg hjem til min mor i dag. Hun er nemlig rigtig godt til at sy, og så forstår hun Burda-logik - sådan ligesom et fremmedsprog.
Jeg håber, at hun kan hjælpe mig med belægninger og femsidede firkanter, og at hun ikke har for mange fingre at sætte på mit handiwork.
Men hvad har jeg så fået lavet siden sidst?
Well, for det første, så har jeg fået syet alle de ombuk sammen, som jeg havde nålet og riet sammen. For det andet, så har jeg fået riet og syet hele overdelen. Og så har jeg fundet ud af at overdelen var lidt for stor. Som i "boobs on display" - og det er måske ikke så hensigtsmæssigt igen. Så jeg har også fået syet overdelen lidt ind igen. Og sprættet gamle syninger op. Er der noget jeg synes er trælst, så er det at sprætte op - og det har jeg gjort rigtig meget af siden sidst.
Men alt i alt, så er jeg faktisk ret glad for mine fremskridt. Her til venstre er et billede af overdelen før den blev lagt ind. Den er holdt oppe - og lukket foran - med knappenåle, men den var meget tydeligt for stor. Den er meget bedre nu.

- trouble shooting and stopped by trouble,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.