fredag den 19. marts 2010

Secret Project Continued

Mit meget hemmelige projekt er nået et skridt videre. Jeg har fået sat meget præcist sammen, sat mange nåle i, og riet kanter på en hel del af det. For flejne, det tager halvlang tid at få formsyede kanter til at flugte! Men jeg brokker mig ikke - jeg elsker at sidde og nørkle med den slags ting. Bare for at der ikke skal gå for meget mormor i det hele, så laver jeg som regel den her slags ting imens jeg synger meget højt med på Pink eller Muse, eller imens jeg ser Paradise Hotel. Jeg tror på, at det jævner det lidt ud.
Ind til videre har jeg kun stukket mig selv 4 gange. Og jeg har kun sat mig selv fast til stoffet med en knappenål 3 gange. Sådan nogle strømpebukser, de kan sagtens lige komme i vejen, når man sådan står og er kreativ. Os kreative mennesker har ikke tid til den slags petitesser det er at holde styr på vildfarne skørter og benklæder. Næ nej. Vi har vigtigere ting at tage os til. Som sømrum. Og trådretninger. Og belægninger.
Her til venstre er den opskrift jeg følger. Og jeg bander den langt væk. Lidt for tit, ifølge dem der skal høre på det. Men helt ærligt - den er dybt stupidt skrevet! For det første er der en pokkers masse forkortelser, som der aldrig bliver redegjort for. Undskyld mig, herr syvejledning, som ikke kender alt Jeres fancy sy-lingo. For det andet, så kalder den mig "De", og det får jeg altså lidt stress af - og det får mig ikke ligefrem til at følge mig yngre! For det tredie, så er det smækfyldt med stavefejl. Den skriver konsekvent sammensatte navneord i to ord (hallo, syopskrift - der er en grund til at det hedder sammensatte navneord!), og det gør heller ikke forståelsen af det her gak og gøjl nemmere. Bortset fra det er den fin nok. Tror jeg. Jeg har i hvert fald ikke fundet andre irritationspunkter endnu.
Faktisk er jeg nået en del længere end billedet øverst til højre giver udtryk for. Prøv selv at se her:
Jeg er faktisk ret stolt af mig selv. På trods af vanskelig syvejledning går det her hejs faktisk overraskende let og hurtigt fremad.

- very good girl,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.