mandag den 1. marts 2010

Midnight Blue and Frilly

Hey blogverden - og go' marts!
Jeg var lige væk i går - brugte dagen på at restituere og på noget fødselsdags-tamtam. Nu er jeg tilbage, somewhat frisk, og med masser af overspringshandlingsenergi.
I fredags var jeg et smut i Rosengårdscentret med min veninde Sille - *host* overspringshandling *host* igen *host* - det var nemlig tid til girlfriend-talk og kaffe og whatnots. Og på vej tilbage til min bus hjem, specialeskrivningsapperatus, aftensmadsindkøb og vintertøj in tow, så kommer jeg forbi H&M! Ey da... I vinduet hænger den smukkeste midnatsblå kjole, som jeg bare have! And so I did. Jeg er ikke så god til mådehold i de her dage - men altså, lidt forkælelse må man også gerne give sig selv, når man bruger alle sine dage i meget-uinspirerende-gråt-og-lilla-og-sært-varmt-engelskbibliotek. Synes jeg (- ah, Efterrationalisering - du har altid været min bedste ven...).
Men altså - den her fine, fine kjole kostede kun 80 kroner! Så er man da nærmest tosset hvis man lader den hænge! Den er en del af H&M's "The Blues"-serie, og den er lavet af noget fint struktureret crepestof ud over en underkjole. Farven er lidt off på det store billede, men check det nederste closeup - der er den ramt rigtig godt.
I livet har den et elastisk stykke så den sidder til og giver en fin silhuet, og så har den knapper hele vejen igennem, men ad to omgange - dvs. man kan knappe overdelen op og skørtet op, men kjolen er stadig holdt sammen på midten af en gennemsyning. Alle de små knapper er også beklædt med crepestof.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvad "The Blues"-serien går ud på - andet end at det hele selvfølgelig er blåt. Så langt kan jeg godt regne den ud. Men når jeg ser på serien på H&M's hjemmeside får jeg ikke ligefrem smidt en rød tråd i hovedet. Der er noget denim, noget bomuld og noget kunststof. Der er ting til både mænd og kvinder. Der er både tøj og accesories. Der er dagligdags-basics, fancy smådetaljer, sejlerinspirerede outfits, sadeltasker - alt! Kan det være at den røde tråd simpelthen bare er - blå? And that's it?
Anywho, farveforvirring aside, så kan jeg super godt lide skæve smådetaljer og stilmæssig miskmask. Se fx. kraven på den her kjole. Flæser for alle pengene. Og uden at den her blog skal komme til at handle om bryster all over the place (jf. den grønne kjole fra London), så giver mange flæser over ikke ret meget bryst lidt samme effekt som maxikjolen gjorde. Flæserne sidder foran på brystet og går op og bliver til ærmer, så ryggen på kjolen er helt plain. Jeg synes at det er ret cool og 50'er-agtigt.

- walking after midnight,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.