fredag den 30. juli 2010

Det Trænger! (aka Negleråd according to Mille)

Jeg har tit fået spørgsmål - både her på bloggen og på formspring.me - om, hvordan jeg får mine negle så lange. Derfor tænkte jeg, at jeg ville lave et lille indlæg dedikeret til negle.
Truth be told, så handler det mere om held end forstand, og om at passe på med at støde ind i ting når man arbejder eller gør rent. Jeg er især god til at flække tommelfingernegle på mellemrumstasten når jeg bliver for ivrig når jeg skriver... Det er lidt en standing joke - hvis jeg har lange negle på alle fingrene undtagen på tommelfingrene, så er det nok eksamenstid. Jeg ved ikke hvad der er gået af mig, her under specialeskrivningen, for jeg har kun flækket én tommelfingernegl (og det var selvfølgelig lige her i slutspurten...).
Udover forsigtighed, så smørrer jeg engang i mellem mine negle ind i to slags olie - én der skal gøre dem stærkere og én der skal få den til at vokse hurtigere. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg på hvor meget de virker. Men det føles meget forkælelsesagtigt at gnide det ind ever once in a while.
En gang i mellem laver jeg en skål med saften fra en hel frisk citron, som jeg sidder med neglene i i et stykke tid. Det gør det hvide på neglen helt hvidt igen.
Og så bruger jeg neglelak. Jeg tager ny lak på ca én gang om ugen, og - nu kommer min store, grimme neglehemmelighed - jeg er virkelig dårlig til at bruge neglelaksfjerner! Jeg ender altid med at kradse resterne af isedet for (det er super at bruge en bustur til!), og jeg bliver virkelig irriteret når lakken sidder for godt fast på neglen!
Men noget jeg gør, som rent faktisk er godt for neglene, er at file dem med en glasfil. Jeg hr længe udskudt at købe en, og istedet har jeg brugt min venindes (sorry 'bout that...). Men nu har jeg endelig fundet en på tilbud - til halv pris! Istedet for 100 kroner kostede den 47,50. Jeg ved ikke hvad der sker for prisen, men jeg brokker mig ikke. Se her:
Som I nok kan se, er neglefilen fra Matas. Som I nok også kan se, trænger jeg ret seriøst til at få filet mine negle ned. De er så super gode, de her neglefile, og de holder for evigt! Hvis man synes at de bliver lidt sløve skyller man dem bare i noget vand, og så er de så gode som nye. Og de passer meget på neglen, så den ikke flækker eller deler sig i to på den der virkeligt irriterende "vandrette" måde. Very gentle.
Jeg valgte selvfølgelig den grønne udgave - valgmulighederne var sort, blå og grøn (de har også haft lyserød, men den var udsolgt) - og så var valget ikke så svært.

- self-pampering,
Mille.

P.S.: Det her indlæg har fået label'en "Neglelak" fordi det var den der passede bedst. For mange kategorier bliver så frygteligt uoverskueligt. Og - hallo - neglelak, neglefil. Kartoffel, tomat. Det er næsten det samme... Right?

P.P.S.: På FaceBook-gruppen for bloggen (som bare hedder My Splash of Colour - kom og vær med!) har jeg spurgt om I ikke vil finde på en ny undertitel til bloggen. "The colours of love" er så frygteligt kliché, og jeg er über træt af den! Vis mig, at I er mere opfindsomme end jeg er... Vinderen får evig hæder og ære og props fra mig af!

5 kommentarer:

  1. Ej øv! Jeg har lige betalt fuld pis for den fil! Og de havde den endda kun i sort:(
    Hvis jeg skulle finde på en undertitel ville den bare blive endnu mere corny. Se selv på min, jeg kunne ikke finde på noget så det blev bare en forlængelse af titlen. Kedeligt. Ingen hæder, ære eller props til mig.

    - Iben

    SvarSlet
  2. Ih, det er jeg ked af at høre - så skulle jeg have taget mig sammen og postet indlægget lidt før! Men gode, det er de! Og nu er den ret tiltrængt - det lykkedes mig at flække tippen af to negle på min ene hånd, da den kom op at skændes med min telefon (damn klap-værk...)
    Jeg må blive ved med at lægge hovedet i blød mht. undertitlen - jeg er virkelig helt blank (for once...)

    Mille.

    SvarSlet
  3. Ej ej, nu satte jeg mig lige på den så den knækkede!
    Jeg tror den fil er forbandet!!!
    Er den du har nu permanent eller bare for sjov?
    - Iben

    SvarSlet
  4. Den sidste linie før jeg skriver "- Iben":

    Jeg mener selvfølgelig undertitlen, ikke filen:)

    SvarSlet
  5. Haha, du er da godt nok ikke for heldig med den fil! Du må tilbage til sandpapirsfilene! :D
    Mht. undertitlen, så er det i hvert fald den, der kommer til at stå her, indtil der dukker noget bedre op :) Jeg fik lige lyst til rent faktisk at bruge mit fonetik til noget ;)

    Mille.

    P.S.: Grunden til, at jeg er ret så fraværende herinde fra i de her dage er, at jeg lige er startet på arbejde. Det er tosset hårdt, og der er en masse ting, jeg lige skal finde ud af, hvordan fungerer. Lige nu er stressniveauet ret højt, men jeg regner med, at det flader lidt ud efterhånden, og så vender jeg frygteligt tilbage igen :D

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.