tirsdag den 23. februar 2010

Splish Splash

Okay - hér kommer så endelig den malingssplask-kjole jeg har snakket om i et indlæg eller to... (- her, for eksempel... Og her...)
Men nu er det tid! Nu er det kjole - igen! Med farver - igen! Yay - igen! Jeg ved godt at jeg står som en tredieklasses ballerina på crack på billedet, men det var ret svært at vise kjolens form frem uden at lave et eller andet fancy - det hér billede er det ene "gode" ud af 15 forsøg - alle de andre billeder er af mig der falder forover (det er altså svært at holde balancen på tåspidserne!), mig der kun halvt er med på billedet (resten ligger og roder rundt enten på gulvet eller op af en dørkarm), mig iført noget der mest af alt ligner en kartoffelsæk med pletter på (stakkels, stakkels kjole) - and so on. Derfor er jeg, udfra en ret så negativ kontekst, faktisk ret glad for det her billede.
Og strømperne er forresten den grå counterpart til de lyserøde jeg skrev om for et stykke tid siden.
Anywho - jeg synes i hvert fald at den her kjole er ret så fin. Selvom den er lidt kort. Det løser vi bare på samme måde som med mange af de andre korte kjoler - vi smider et par korte denimshorts under (de kan komme med i et indlæg til sommer, når de passer lidt bedre ind, sådan vejr-tema-agtigt...). Check! Desuden synes jeg altså at det gør en kæmpe forskel om man har høje hæle, flade ballerinaer eller lange støvler på til korte kjoler. Jeg plejer at smide et par enkle, sorte ballerinaer på til, og så har jeg et par fine gummistøvler med i tasken til når der er sne op til knæene. Hokus pokus, potentielt sluttyness fjernet.
Malingssplask-kjolen - som jeg i mellemtiden har fundet ud af ikke har et malingssplask-mønster, men derimod en eller anden form for træet og whatnots (Pletter? Blade? Små bitte runde skovdyr? Miljøforurening?); dér kan man bare se - er det allersidste januarkup jeg gjorde mig i år. Jeg kom væltende forbi H&M og så den i vinduet med et kæmpe rødt "KUN 100 KR!!"-skilt - og så skulle man da være et skarn hvis man bare gik videre.
Kjolen er i to lag - et underskørt og det farvede lag af mesh. Jeg elsker blandingen af de mange forskellige farver og nuancer - brun, grøn, blå, gul, rød, lilla, lyserød og grå.

- og det var rigtigt hvad jeg sagde: den lilla cardigan passer perfekt til!,
Mille.

4 kommentarer:

  1. Meget fin og impressionistisk :)

    SvarSlet
  2. Mange tak :) Jeg føler mig også helt som om jeg burde male et eller andet pseudo-abstrakt når jeg har den på ;)
    - som om jeg ville have evner til det! Jeg nøjes med ballerina-efterligningerne for nu ;)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Mange tusind tak! Jeg kan se dig på min fast-læser-liste :D Du er nr. 25 eller 26 ;)
    Jeg checker din blog ud med det samme!

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.