torsdag den 18. februar 2010

Lilla for at Holde Varmen

Nogen gange er det tid til mode. Andre gange er det bare koldt. Lige nu er det koldt. Rigtig koldt! Jeg er ellers ikke specielt kuldeskær - har altid holde hænder og fødder, men fryser sjældent. Og i de her dage hvor min udendørsaktivitet udelukkende består i at vælte ind i en bus om morgenen og tilbage ind i en ny om eftermiddagen er decideret varm påklædning ikke noget jeg gør så meget i.
Men! Der er dage hvor jeg bliver nødt til at købe ind, foretage lidt shopning eller på andre måder befinde mig udendørs i mere end sammenlagt 10 minutter om dagen. Og så er det altså rart med lidt ekstra polstring. Derfor var jeg i H&M i går, og jeg fandt den her super fine cardigan i sart lilla.
Jeg har nemlig ikke rigtig noget tøj med ærmer - har jeg fundet ud af. Jeg har aldrig brudt mig om at have noget på på mine underarme, derfor er jeg næsten altid at finde i enten ærmeløse ting eller, hvis det går rigtig vildt for sig, i 3/4-ærmer. I det her vejr forslår 3/4-ærmer desværre som en skrædder i helvede, så jeg har altså bidt i det sure æble og fundet mig en "fornuftig" trøje (som min mor ville kalde den).
Jeg synes selv at den er ret smart. For det første koster cardigans fra H&M next to nothing - og det kan min SU-og-post-London-prægede pengepung rigtig godt lide. For det andet fåes de i en trilliard forskellige farver - og det passer lige til mig, for jeg har altid svært ved at bestemme mig. Det bliver af en eller anden årsag nemmere for mig hvis jeg ved at jeg altid kan komme tilbage og vælge en ny farve ud anytime I want. Derfor er H&M rigtig god - man ved, at de aldrig løber tør for gode basisvarer.
Anywho - jeg valgte altså den her cardigan i støvet lyselilla. Og jo, jeg ved godt at jeg har snakket om ikke at købe flere lilla ting, men det er altså bare sådan en fin farve! Jeg er magnetisk tiltrukket af lilla! Desuden er den her jo støvet lilla, right? Right? Så den tæller ikke helt... Og der var faktisk en grund til at det var dén jeg valgte, frem for de andre - jeg tror nemlig at den her farve passer rigtig fint til en masse af de ting - uden ærmer - jeg allerede har. Så det er faktisk lidt en investering.
Okay, jeg skal nok holde op med at efterrationalisere nu - but honestly, så passer den fint til jeans + neutral top, matroskjolen, min plettede kjole, kjolen med malingssplat-mønster som jeg endnu ikke har fået skrevet om, den grønne kjole med lyserøde striber og sikkert også mange, mange andre ting.

- meget ansvarlig, voksen og fornuftig,
Mille.

6 kommentarer:

  1. Uh jeg elsker også bare lilla :)
    Og det er jo helt klart at når det er en nuance man ikke har i forvejen, så tæller det jo ikke rigtigt i regnskabet. Desuden kan "fornuftigt" tøj altid forklares, og det behøver man ikke have dårlig samvittighed over ;-) Den er i hvert fald fin!

    SvarSlet
  2. Jeg kan høre at jeg har en bortforklaringsfælle her :) Dét kan jeg li'!
    - og mange tak :)
    Jeg er faktisk overrasket over at "lilla" ikke er det tag jeg har brugt mest - kan se at "grøn" vinder løbet so far...

    SvarSlet
  3. Hehe, jeg er ekspert i bortforklaringer! Så må du ud og finde nogle flere lilla ting ;-)

    SvarSlet
  4. I virkeligheden har jeg jo faktisk stor MANGEL på lilla - ikke for meget! Suk - jeg har jo helt misforstået det her! Det er grøn, der er synderen!

    SvarSlet
  5. Den er fin! :)
    Din baggrund irreterer mig, striberne især -.-

    SvarSlet
  6. Mange tak for det :)
    Jeg er ked af at du ikke bryder dig om baggrunden (men mariehønen er fin, ikke? ;) ) Jeg har selv overvejet om den er den helt rigtige for bloggen, men det er den bedste jeg har fundet so far. Smid gerne links i kommentatorboksene hvis I finder nogle bedre baggrunde :)

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.