fredag den 22. januar 2010

Blog Tag

Jeg er blevet blog-tagget af Tina, så det her lille indlæg bliver et svar på den tagning. Uden farver :) Farverne kommer tilbage, det lover jeg, i næste uge, når jeg er ovre eksamenstiden og har overskud til kamerakampe igen.
Den her tagleg går bare ud på at kommentere på nogle forskellige begreber, for på den måde at give et bedre indtryk af, hvem man er. Så here goes:

Blomster
Jeg er helt vild med blomster, men jeg er en skovl til at få dem til at overleve. I hvert fald når de er indenfor. Og det gælder både potteplanter og buketter. Men jeg elsker dem. Er meget bedre til udendørsblomster, og vi har altid hele vores store altan fyldt op med blomster og krydderurter og masser af potter. I like!
Mad
Mad er jeg rigtig glad for, haha. Jeg laver den bedste risotto! Ever! Jeg er egentligt temmelig kræsen nøje udvælgende når det kommer til mad, men det jeg kan lide er jeg til gengæld helt vild med. Lige pt. er mine yndlingsting brie, mozzarella, ciabattabrød med parmaskinke og hvidløgs/basilikumdressing, risotto, feta, rejecocktails, røde bøffer med balsamicoindkog og ceasar salads... Mums!
Bøger
Nu er jeg jo litteraturnørd, og læser engelsk på 10. semester (minus én eksamen) + har læst dansk som tilvalg, så jeg læser generelt mange bøger. Og jeg elsker det. Jeg er lige nu mest vild med Kate Chopin, Maya Angelou, Junot Diaz, Emily Dickenson, Percival Everett, Bret Easton Ellis, Paul Auster, Larry Brown og mange, mange flere.
Tøj
Det her burde ikke komme som en overraskelse, men jeg kan godt lide farver. Whaddaya know... :) Mine yndlingsting er lige for tiden mine gule skinny-jeans, mine Diane von Furstenberg-wraps, min grønne kjole og blå kjole, min helt nye H&M-kjole med et fint malingssplask-mønster og min Edith & Ella-frakke.
Sko
Jeg var egentligt begyndt at nævnte sko oppe i "Tøj"-afdelingen, for jeg har en helt speciel kærlighed for sko. Da jeg havde flest par tror jeg at jeg var oppe at ramme 60-70 par, men jeg har sorteret godt ud i dem - selvom det gjorde ondt - og er nede på et mere fornuftigt tal nu. My favourites er mine grønne Edith & Ella-støvletter og et par sorte stilrene stiletter, som jeg har købt i London.
Bagværk
En af de ting jeg bager mest af er rigtige hyggeboller (that sounds wrong...). Jeg får et flip en gang i mellem, og bager omkring 60-70, som jeg smider i fryseren. Det er ved at være tid igen - det må blive efter eksamenen. Jeg elsker at bage, og dét at mængderne skal være så præcise i forhold til almindelig madlavning passer lige til mit kontrolbehov :) Jeg bager mest brød, men var for nogle år siden kendt for med jævne mellemrum at bage en brownie/chokoladetærte med alt hvad der overhovedet var muligt at fylde i af goodness - hasselnødder, valnødder, mandler, Reece's Pieces, M&M'er, hakket chokolade og hakkede chokoladetrøfter - all in one... Uhm, det var gode kager...
Grøntsager
Love 'em. Ikke så meget at sige dér. Er mest til gul og rød peberfrugt, avocado og agurk. Og frisk majs! Og nye ærter i bælg. Og bønner. Og asparges!
Frugt
Ligesom grøntsager, bare sødere :) Elsker lyserøde og grønne æbler, jordbær, hindbær, sharonfrugter, vindruer, nektariner og blommer. Og helt hårde pærere..rere.
Film
Dem har jeg mange af :) Og elsker at smide en på eller tage i biografen. Jeg elsker musicals, gyser/horror/splatter-film, kult-popkulturelle film - uh, så mange forskellige...
Serier
Jeg køber mange serier og følger med i endnu flere. Herhjemme har vi Desperate Housewives, The Simpsons, X Files, L Word, Queer as Folk (UK + US) og Sabrina the Teenage Witch (hvordan kan man ikke elske den kat?!). Følger ellers også med i House, Grey's Anatomy, Greek, ANTM, Hell's Kitchen, Friends, Will & Grace, Master Chef og Project Runway...
Te eller kaffe
Elsker begge dele. Mest kaffe. Any kind of kaffe. Er dog bange for at have udviklet en eller anden form for koffeinallergi. Min hals snurrer, bliver følelsesløs og underlig når jeg drikker kaffe. What to do...
Ugeblad
- gør jeg ikke så meget i :) Læser dem, der altid ligger hos tandlægen og er et par uger for gamle, men det er da vist også det.
Strand-, ski- eller storbyferie
Strandferie og storbyferie! Jeg kunne bruge ugevis på at dase på en strand, og jeg er helt vild med den helt specielle storbystemning man finder i fx. London, Barcelona og Rom. De to kan jeg ikke vælge imellem. Skiferie er ikke så meget mig. Mine knæ tillader mig ikke at stå på ski, og så går lidt af luften ligesom af ballonen. Desuden kramper alle mine led op når det bliver for koldt, så jeg bruger det meste af tiden indenfor med en kop kakao og en god bog foran ilden - og det er såmænd også helt hyggeligt :)
Øl eller vin
Jeg kan slet ikke lide øl, så det er så nemt. Er til gengæld helt vild med rødvin og kold hvidvin.
Sport
Jeg dyrker ingen sport nu. Jeg skyder skylden på mine led, men en del af det er også manglende motivation. Jeg har ellers fast svømmet en gang om ugen ude på uni, og det starter jeg op på igen i det nye semester. Måske endda to gange pr. uge. Nu får vi at se. Løb, cykling, etc. er for hårdt for mine led. Da jeg var yngre dyrkede jeg meget sport og spillede batminton på konkurrenceniveau og vandt en del præmier. Engang kunne jeg godt tænke mig at starte med det igen.

There we go - det var det :)
Jeg håber at I kender mig lidt bedre nu - om ikke andet er det her et enkelt indlæg fra mig i en travlt tid. Så kan I se at jeg stadig er her, jeg har ikke glemt blogverdenen fuldstændigt!
Jeg videretagger hermed Anja, Fie og Jane - game on!

- taggin' here, there, and everywhere,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.