onsdag den 27. januar 2010

The Multitude and Generosity of Colours during Exams

Okay, jeg indrømmer det med det samme - det her blogindlæg har en åndssvag titel. Men jeg følte at en så vigtigt emne som farver (eller manglen på samme) under eksamenslæsningen burde have en svulstig (høhø) titel, og det her var lige det mest kreative jeg kunne være, sådan på stående fod.
I dag var jeg på biblioteket for at aflevere de af mine eksamenlæsningsbøger der ikke var mine egne. Og da jeg var ved at gøre dem klar til aflevring gik det op for mig - min eksamensperiode har i virkeligheden været ret farverig! Enten har jeg været for optaget af bøgerne til at lægge mærke til det, eller også tæller det bare ikke helt så meget når det er eksamensrelaterede farver. Either way, så overraskede det mig. Og så synes jeg lige at I skulle se hvor heldig jeg har været med farver i min lille blog-orlovsperiode her:

Det her er et lille udvalg af mine mest farverige eksamensbøger (egne + biblo). Nu, hvor jeg er ovre på den anden side af eksamenerne kan jeg måske godt se at farverne har været lige foran næsen på mig hele tiden. Der er da både bl, grønne, røde og gule farver at finde! Og lilla! Man skal slet, slet ikke være så kræsen.
Én ting er selvfølgelig hvordan bøgerne ser ud. Det har jeg i virkeligheden slet ikke så meget med at gøre. Noget helt andet er, at jeg opdagede at jeg også selv havde videreført farverne ind i eksamenstiden. Helt uden at lægge mærke til det. Farver er simpelthen blevet helt second nature til mig!
I give you: lilla post-its!!!
Altså, sådan lilla-agtige, i hvert fald. Okay, de er i hvert fald mere lilla end hvide - så har jeg vist ikke lovet for meget...
Og også: gule tilbudsmapper!!

Hvad er det så, jeg i virkeligheden brokker mig over? Der er jo farver over det hele! (Også selvom jeg personligt har mere lyst til at erstatte titlen på en af artiklerne i tilbudsmapperne "Why Linguistics? Why Halliday? Why Joyce?" med "Why God? Why Me? Why?!")

- perchance with sarcasm clouding her perspective,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.